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Ihr TOSH-Team
WE CARE (English version below)
TOSH ist eine Marke der beeline Group. Und bei uns bei beeline ist Verantwortung kein Trendthema, sondern ein fester Bestandteil der Unternehmenskultur. Wir fühlen uns der Gesellschaft und der Umwelt gegenüber in hohem Maße verpflichtet und haben innerhalb des Unternehmens einen Verhaltenskodex erarbeitet, der für uns und unsere Partner gilt. Unser gesellschaftliches Engagement und unsere Schritte auf dem Weg zu einem nachhaltigeren Unternehmen stellen wir Dir an dieser Stelle gerne vor.   

UNSER VERHALTENSKODEX  
Genau wie unsere Kunden wollen wir nicht, dass die günstigen Preise unserer Produkte an anderer Stelle teuer bezahlt werden. Wir sind nicht im Besitz von eigenen Fabriken oder Manufakturen, unsere Lieferanten sind jedoch unsere Partner, und jeder einzelne hat sich verpflichtet, die Vorgaben unseres Verhaltenskodex (Code of Conduct) zu befolgen. Gemeinsam mit unseren Lieferanten haben wir ein Managementsystem aufgebaut, das die Regeln aus unserem Verhaltenskodexes praktisch umsetzt, kontrolliert und kommuniziert. Unsere Auditoren, die jeweils aus dem Land kommen, in dem sie für uns arbeiten, prüfen die Einhaltung unserer Standards und stehen den Lieferanten zur Seite. Zusätzlich überprüfen sowohl externe Organisationen wie INTERTEK, ELEVATE und BUREAU VERITAS, als auch unsere Geschäftspartner in unseren Produktionsstätten vor Ort die Einhaltung unserer Standards. Im Verhaltenskodex ist u.a. folgendes festgeschrieben:  

  • Verbot von Kinderarbeit • Verbot von Zwangsarbeit  
  • Verbot von Diskriminierung und Belästigung am Arbeitsplatz  
  • Sicherstellung von Sicherheit und Gesundheit am Arbeitsplatz  
  • Sicherstellung des Rechts auf Versammlungsfreiheit und auf Kollektivverhandlungen  
  • Faire Löhne und Ausgleichszahlungen  
  • Geregelte Arbeitszeiten und transparente Überstundenregelungen  
  • Umweltschonende Produktionsprozesse und Vertriebswege 
  • Förderung von Unternehmensethik und Anti-Korruption  
  • Wahrung des Tierwohls  

UMWELT  
Die Übernahme unternehmerischer Verantwortung beinhaltet für uns einen respektvollen Umgang mit Ressourcen und der Natur. Unsere Kollektionen wechseln schnell. Umso wichtiger ist es, dass unser unternehmerisches Gesamtverhalten auf langfristige Nachhaltigkeit ausgelegt ist, gerade auch im Umgang mit der Umwelt. Bereits seit Jahren ist PVC in unserer Ware verboten. Bei unseren neuesten Marke TOSH Produkten haben wir es uns zur Aufgabe gemacht, den Ausstoß von CO2 zu reduzieren. Und was „übrig“ bleibt, neutralisieren wir durch Aufforstung von Wäldern.
CO2-NEUTRALE PRODUKTION
Um herauszufinden, wieviel CO2 bei unseren TOSH -Produkten von der Gewinnung der Rohstoffe bis zur Anlieferung in unseren Logistikzentren pro Jahr ausgestoßen wird, haben wir eine vom TÜV Nord zertifizierte Methode entwickelt, mit der wir die Menge an CO2 über die gesamte Wertschöpfungskette bestimmen können. Damit können wir feststellen, wo wir besonders aktiv werden müssen, um den Ausstoß effektiv zu verringern. Zusätzlich ist es unser Ziel, die bei den TOSH -Produkten entstandene Menge CO2 vollständig zu neutralisieren. Das bedeutet, dass in Aufforstungsprojekten so viele Bäume gepflanzt werden, dass die entstandene Menge vollständig von den Bäumen aufgenommen werden kann. Die Projekte, in die wir investieren, sind das „Bergwald Projekt“, das eine Aufforstung europäischer Wälder vorantreibt, und das „Project Togo“. Das „Project Togo“ unterstützt nicht nur die Aufforstung in Westafrika, sondern schafft auch Arbeitsplätze, Schulen und Wasserstellen, baut Gesundheitszentren auf und fördert darüber hinaus erneuerbare Energien in der Region. Unser Partner NATUREOFFICE unterstützt uns bei der Umsetzung. Unter natureOffice.com (ID: DE-077-208855) können jederzeit die Aktivitäten nachverfolgt werden, mit denen wir das CO2 der Ware von TOSH neutralisieren. 

ENERGIEEFFIZIENTE AUSSTATTUNG 
2009 sind wir mit der Eröffnung unseres energieautarken Logistik-Centers (BLC) in Köln einen wichtigen Schritt in Richtung CO2-Reduktion gegangen und haben dafür das Zertifikat „Green Building“ erhalten. Diese Green-Building-Zertifizierung wird an Immobilien mit besonders energieeffizienter und nachhaltiger Bauweise vergeben. Die Inbetriebnahme eines zweiten Logistik-Centers in Memphis/USA stellt eine verantwortungsbewusste Transportkette mit möglichst geringem CO2-Ausstoß auch außerhalb Europas sicher. All unsere Stores in Deutschland haben wir bereits auf Strom aus Wasserkraft und Windkraft umgestellt - bei unseren Stores außerhalb Deutschlands wollen wir ebenfalls auf erneuerbare Energien setzen. 

HOHE STANDARDS BEIM TIERWOHL 
Wir achten streng auf das Wohlergehen von Tieren. Dennoch sind einige Materialien unserer Produktion tierischen Ursprungs. Aus diesem Grund haben wir eine eigene „Animal Welfare, Protection of Species and Nature Conservation Policy“ entwickelt, an die nicht nur wir uns halten, sondern der auch unsere Lieferanten verpflichtet sind. Hierbei halten wir uns an die „Red List“ der Weltnaturschutzorganisation IUCN (International Union for Conservation of Nature and Natural Ressources). Bei unseren Produkten mit tierischer Herkunft (wie zum Beispiel Leder) garantieren wir, dass sie nicht von Tierarten stammen, die auf dieser Liste als gefährdet eingestuft werden. 

STRENGE QUALITÄTSKONTROLLEN BEI DER PRODUKTION 
Die Gesundheit ist wichtig – Schmuck und Stoffe, die direkt auf der Haut getragen werden, sind hier besonders im Fokus. Unsere Produkte unterliegen den strengen EU- und US-Richtlinien, wobei wir uns immer an der jeweils strengeren Verordnung orientieren. In der EU ist vor allem die REACH-Verordnung für unsere Produkte relevant. Wir haben eine umfassende „Chemical Restriction Policy“ definiert und unsere Lieferanten sind dazu verpflichtet, deren Grenzwerte einzuhalten. Die Einhaltung lassen wir regelmäßig in anerkannten, akkreditierten Laboren überprüfen. 

GESELLSCHAFTLICHES ENGAGEMENT 
Wir möchten der Gesellschaft gerne etwas zurückgeben und unterstützen daher soziale Projekte. Welche das sind, siehst Du hier: 

KOOPERATION MIT OXFAM
Seit 2009 kooperieren wir mit der Wohltätigkeitsorganisation OXFAM (Oxford Commite for Famine Relief), einer globalen Nothilfe- und Entwicklungsorganisation, die sich für eine gerechte Welt ohne Armut einsetzt. Saisonware der Labels SIX, I AM und Accessories wird von OXFAM Irland zu Sonderkonditionen bezogen und über ihre eigenen Stores verkauft. Bis 2018 waren es alleine rund 1,4 Millionen Euro, die so durch den Verkauf über die OXFAM-stores in soziale Projekte fließen konnten. Unser neuster Coup sind OXFAM-eigene, reine Accessoire-Stores unter dem Namen „SIX 4 Good“. Anfang Juli 2017 eröffnete der erste „SIX 4 Good“-Store in Dublin, weitere Shops in Irland sind geplant. 

WELTHUNGERHILFE 
Seit 2008 unterstützen wir die Welthungerhilfe (WHH) bei ihrem Kampf gegen Hunger und Armut. Regelmäßig organisieren wir Charity-Aktionen wie den Verkauf von Charity-Schmuck-Kollektionen. Auf diese Weise konnten wir in den letzten Jahren mehr als 440.000 Euro Spenden an die Welthungerhilfe weitergeben.

KRANKENHAUS IM TSCHAD 
Bereits seit 2003 engagiert sich beeline in der Unterstützung eines Krankenhauses im zentralafrikanischen Tschad. Seitdem konnten wir mit direkter Unterstützung von rund 1,7 Millionen Euro die Ausbildung zahlreicher Ärzte und Helfer vor Ort finanzieren und helfen die Ausstattung mit notwendigen Medikamenten und Geräten zu verbessern. FAQs: Unternehmerische Verantwortung bei beeline Code of Conduct (English) Nachhaltigkeitsbericht 2017 Zertifikat TOSH CO2-Neutralität 2018


WE CARE
 

TOSH is a brand of beeline Group and for us at beeline, corporate responsibility is more than just a trendy topic; it is an integral element of our corporate culture. We feel a great obligation toward society and the environment, and we have developed a code of conduct within the company that applies to us and our partners. We are pleased to introduce our social commitment and involvement and the steps we have taken along the way to becoming a more sustainable company.  

OUR CODE OF CONDUCT  
Just like our customers, we don't want the low prices of our products to come at a high price elsewhere. We do not own factories or workshops of our own, but our suppliers are our partners, and each and every one of them has pledged to follow the specifications of our code of conduct. Together with our suppliers, we have developed a management system that implements, monitors and communicates the rules from our code of conduct in practical terms. Our auditors, each of whom is based in the country where they work for us, check compliance with our standards and assist suppliers. In addition, both external organizations – such as INTERTEK, ELEVATE and BUREAU VERITAS – and our business partners check on-site at our production sites to ensure compliance with our standards. The rules laid out in the code of conduct include the following: 

  • Prohibition of child labor 
  • Prohibition of forced labor 
  • Prohibition of discrimination and harassment in the workplace 
  • Ensuring safety and health in the workplace 
  • Ensuring the right to freedom of assembly and collective bargaining rights 
  • Fair pay and compensation • Regulated working hours and transparent overtime rules
  • Ecofriendly production processes and distribution channels 
  • Promotion of corporate ethics and anti-corruption 
  • Safeguarding animal welfare  

ENVIRONMENT  
To us, assuming corporate responsibility includes a respectful approach to resources and the natural world. Our collections change rapidly. That makes it all the more important to ensure that everything we do as a company is geared toward long-term sustainability, including – and especially – when it comes to the environment. We have already banned PVC from all of our products and packaging. For our products we have committed to reduce CO2 emissions. And whatever "leftovers" there may be are neutralized through reforestation.. And whatever "leftovers" there may be are neutralized through reforestation.

CO2 NEUTRALIZATION
To find out how much CO2 is emitted annually for our TOSH products, from production of the raw materials to delivery to our logistics centers, we have developed a TÜV Nord-certified method that we can use to determine the amount of CO2 across the entire value chain. This allows us to determine where we especially need to take action in order to effectively reduce emissions. We also aim to neutralize the full amount of CO2 generated in the case of the TOSH products. This means working within reforestation projects to plant enough trees to fully absorb the emissions. We invest in the Bergwaldprojekt (Mountain Forest Project), which works toward reforestation in Europe, and Project Togo. This project not only supports reforestation efforts in West Africa, but also creates jobs, schools and water sources, builds healthcare centers and promotes the use of renewable energies in the region. Our partner NATUREOFFICE supports us with implementation. The activities we pursue to neutralize the CO2 generated by TOSH products can be tracked anytime at natureOffice.com (ID: DE-077-208855).  

ENERGY-EFFICIENT EQUIPMENT  
We opened an energy-independent logistics center (BLC) in Cologne in 2009, an important step toward reducing our CO2 emissions. We received a "Green Building" certificate for this. This Green Building certification is awarded to properties with highly energy-efficient, sustainable construction. A second logistics center has been commissioned in Memphis, Tennessee, to ensure a responsible transportation chain with minimal CO2 emissions outside Europe as well. At all our stores in Germany, we have already shifted to using electricity from hydroelectric and wind power, and we plan to shift our stores outside Germany to renewable energies as well.  

HIGH STANDARDS FOR ANIMAL WELFARE  
We pay strict attention to ensuring animal welfare. Still, some of the materials we use in our production operations are of animal origin. For that reason, we have developed a specific Animal Welfare, Protection of Species and Nature Conservation Policy, to which both we and our suppliers adhere. The policy is guided by the Red List published by the International Union for Conservation of Nature and Natural Resources (IUCN). For our products of animal origin, such as leather, we guarantee that they do not come from species classified by this list as threatened.  

STRINGENT QUALITY CONTROLS IN PRODUCTION  
Health is important – and jewelry and substances worn directly on the skin are a particular area of focus in health terms. Our products are subject to the stringent EU and U.S. directives and regulations; we always look to the more stringent regulations for guidance. In the EU, the REACH Regulation is particularly relevant to our products. We have defined a comprehensive Chemical Restriction Policy, and our suppliers are obligated to comply with the limits set out in this policy. We have compliance checks performed by recognized, accredited labs on a regular basis.  

SOCIAL COMMITMENT AND INVOLVEMENT  
We aim to give back to society, so we support social projects. For information on which ones, please see this section:  

COOPERATION WITH OXFAM  
We began working with the charity organization OXFAM (Oxford Committee for Famine Relief), a global emergency relief and development organization that works toward a world free of injustice and poverty, in 2009. OXFAM Ireland purchases seasonal products under the SIX and I AM labels and accessories on special terms and sells them via its own stores. Until 2018 alone, these sales via OXFAM stores generated about 1,4 million euros for social projects. Our latest coup comes in the form of purely accessory stores operated by OXFAM under the name SIX 4 Good. The first SIX 4 Good store opened in Dublin in early July 2017, and there are plans for additional shops in Ireland.  

WELTHUNGERHILFE  
We have supported Welthungerhilfe (WHH) in the fight against hunger and poverty since 2008. We regularly organize charity auctions, such as sales of charity jewelry collections. These activities have allowed us to contribute more than 440,000 euros in donations to Welthungerhilfe in recent years.  

HOSPITAL IN CHAD  
beeline has been involved in supporting a hospital in the Central African country of Chad since 2003. Since then, we have provided about 1.7 million euros in direct support, financing the training of numerous physicians and assistants locally and helping to improve the hospital's supply of necessary medications and equipment. FAQs: Sustainability at beeline Code of Conduct (English) Sustainability report 2017 Certificate TOSH CO2-neutrality 2018
beeline GmbH | Grünstraße 1 | 51063 Köln